Eerste dagen - Reisverslag uit Rosebank, Zuid-Afrika van Chava Dekker - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Rosebank, Zuid-Afrika van Chava Dekker - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Chava

16 December 2014 | Zuid-Afrika, Rosebank

Hallo allemaal!

Het is hier nu 06.45 en aangezien ik toch een uur te vroeg wakker ben om naar werk te gaan heb ik mooi even een momentje om een blog te schrijven.

Zoals jullie wel weten ben ik zaterdag vertrokken vanaf schiphol. Super fijn om weg gebracht te worden door mijn ouders, opa en twee beste vrienden. Ik was echt al vanaf zaterdagochtend super hyper en dat stopte eigenlijk pas in het vliegtuig. Ik had er zo veel zin in!! De vlucht van Amsterdam naar Londen was super comfortabel en duurde daarnaast ook nog maar eens 45min. Op London Heathrow snel overstappen op de grote 747 die me naar Johannesburg zou voeren. Nou... Dat was dus even minder he. Het hele vliegtuig zat vol, er was echt geen stoel meer vrij. Daarnaast zaten er zowel voor als achter mij twee baby's. Goed. Jullie kennen chaaf en ik geloof niet dat ik uit hoef te leggen waarom ik helemaal uitgeput op Johannesburg aankwam.

Goed, vlucht was voorbij en het grote avontuur was nu echt begonnen. Ik werd met 2 anderen, waar ik nu ook een kamer mee deel, naar ons hostel gebracht. Het was vreemd om in een links gestuurde auto te stappen en dan dus ook links te rijden. Zal vast nog wel wennen. Johannesburg is veel heuvelachtiger dan ik had gedacht en eigenlijk ook veel groener en dus mooier. Na aankomst in het hostel hebben we onze spulletjes even netjes neergezet, hebben we een dutje gedaan en zijn we vervolgens op ontdekkingstocht gegaan.

Johannesburg voelt echt als een westerse stad en ondanks dat het natuurlijk compleet vreemd voor me is, vind ik er erg makkelijk mijn weg. Alles gaat hier langzamer en dat bevalt me overigens prima. Johannesburg ligt op 1500 meter hoogte en ik moet super vaak redelijk steile hellingen op om ergens te komen. Mijn conditie zal lekker vooruit gaan en mijn gewicht zal snel afnemen. (Yay!) Goed, eergisteren dus eventjes de buurt verkend en lekker door een mall geslenterd. Denk bij mall overigens niet aan zuidplein ofzo.. Denk maar eerder aan ikea Delft. Bizar groot en echt alles is er te vinden. Daarnaast heeft elke wijk (afhankelijk van hoe rijk het is) een of meerdere malls.

Gisteren mochten we voor het eerst naar IBM. Dat wad nog even wat want niemand had ons precies uitgelegd hoe we daar moesten komen. Maar zoals ik al vertelde vind ik makkelijk mijn weg in Johannesburg en dus had ik binnen de kortste keren het metrostation gevonden. Ik kan gewoon de metro van rosebank naar sandton pakken en dan is het nog 10 minuutjes (weer heuvel op) lopen naar het ibm complex. Ik mag niet teveel zeggen over IBM dus dat ga ik ook niet doen. Ik ga wel zeggen dat ik er erg naar uitkijk om officieel deel uit te gaan maken van het team daar.

Vandaag ga ik beginnen aan mijn training. Ik word tussen 9-6 geacht aanwezig te zijn dus ik heb een aardig dagje voor de boeg. Inmiddels is het hier 7 uur en ik ga me maar eens douchen en opmaken enzo. Kan natuurlijk niet te laat komen op mijn eerste trainingsdag! Ik heb nog veel meer te vertellen over stoplichten en tattooshops en eten en de mensen maar dat komt allemaal wel in een volgende blog.

Heeeeeeel veel liefs vanuit het natte (Ja het regent pijpenstelen) jozi!

Chava

  • 16 December 2014 - 15:15

    Stefan:

    Oi zustert mooi verhaal ook;), fijn dat je je weg daar zo goed kan vinden. Overigens hier regent het ( zoals je kunt verwachten) ook continu dus je mist heulemaal niks. Doen we vanaaf even een skype sessie als je weer klaar bent met werken^^?

    adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chava

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 6081

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Werken voor IBM in Zuid-Afrika

Landen bezocht: