Huizen, braai, vrije tijd en spinnen - Reisverslag uit Rosebank, Zuid-Afrika van Chava Dekker - WaarBenJij.nu Huizen, braai, vrije tijd en spinnen - Reisverslag uit Rosebank, Zuid-Afrika van Chava Dekker - WaarBenJij.nu

Huizen, braai, vrije tijd en spinnen

Blijf op de hoogte en volg Chava

21 December 2014 | Zuid-Afrika, Rosebank

Jeetje wat gaat de tijd hard! Vandaag ben ik precies een week geleden aangekomen in Johannesburg (voor de oplettende lezer, ik ben idd al 8 dagen geleden vertrokken) en ik heb het super naar mijn zin! Ik zal een beetje proberen samen te vatten wat er al allemaal gebeurd is.

Zoals de meesten wel weten is het hostel waar we in slapen niet echt luxe maar sinds ik samen met collega Dennis op een tweepersoons kamer slaap (en dus een normaal bed in plaats van een stapelbed wat kraakt en schudt als een van de 2 zich omdraait) is het een stuk beter te doen. De nachten zijn niet meer zo verschrikkelijk gebroken en het is best gezellig. Toch kijken we allebei uit naar het moment dat we gaan verhuizen naar ons eigen paleisje in Gallo Manor, sandton. Vorige week druk op huizenjacht geweest met de ondersteuning van Joeri, Gerard en Denise vanuit Nederland. Zij joinen Dennis en mij over een weekje of drie. Goed, uiteindelijk dus een enorm mooi, net gebouwd, huis gevonden in het hilligersberg van Johannesburg. Helemaal top! 1e kerstdag kunnen we er in.

Verder is er natuurlijk het werk bij ibm. Zoals al eerder vermeld kan ik er niet teveel over loslaten maar ik heb de afgelopen week training gehad welke overigens nog 2 weken gaat duren. Het is best interessant allemaal, maargoed, er zijn natuurlijk wel leukere dingen te bedenken om te doen in een stad als Johannesburg.

Nu de echt leuke dingen: mijn vrije tijd! We hebben na werk al een paar keer even boodschappen gedaan enzo maar de echte vrije tijd was dit weekend pas. Er is zoveel te zien en te doen dat ik amper een keuze kon maken en uiteindelijk maar besloot om me niet te druk te maken over de planning en gewoon wat te gaan doen. Op vrijdagavond/middag direct na het werk zijn Dennis en ik naar liquidchefs geweest in rosebank. Dat is een cocktail bar en ze hebben enorme hoeveelheden drank voor 10 euro ofzo. Daarnaast is het ook nog eens allemaal super lekker. We waren al gewaarschuwd voor de effecten van alcohol op 1500 meter hoogte en inderdaad ;na twee (cocktail!!) glazen keken Dennis en ik elkaar aan zo van.. Oops... De avond is uiteraard heel gezellig geworden en iedereen is zonder kleerscheuren of gekkigheid thuis gekomen.

Ik heb een super aardige man ontmoet en met hem ben ik gisteen naar een soort van euromast geweest. Uitzicht over heel de stad.. Echt super! Toen besefte ik me ook pas hoe groot jozi echt is. Het liefste zou ik iedereen even hierheen teleporteren en ze alles laten zien. Ik heb het echt waanzinnig naar mijn zin en ik voel me hier ondanks de korte tijd dat ik er ben al helemaal thuis.

Goed, terug naar de vrijetijdsbesteding. Na de Afrikaanse euromast (het was eigenlijk meer een flat maar ach. Euromast klinkt leuker) ben ik thuis afgezet en heb ik even samen met mn roomie bij het zwembad gezeten. Hij helemaal verbrand, stomme eigenwijze witmans ;) 's avonds waren we uitgenodigd voor onze allereerste braai bij de housewarming van onze nieuwe collega's. Superleuk natuurlijk! Ruim 2,5 kilo vlees ingekocht voor een tientje en hop, naar de andere kant van jozi om te braaien. Mocht het niet duidelijk zijn, een braai is een bbq. Dus super leuk en gezellig allemaal.. Op een gegeven moment zitten we lekker te eten en een biertje te drinken en vanuit het niets komt er een monster van een spin aan zn draadje van het dak zetten, recht boven Dennis zijn hoofd. Iedereen half in paniek "Dennis, Dennis, spin, spin, weg, weg" en Dennis snapte er geen reet van tot hij dus naar boven keek. Nu kan ik er om lachen maar gisteren stond ik te hyperventileren. Ik weet dat iedereen denkt dat ik overdrijf maar Dennis kan het beamen aangezien hij er onder stond, dat ding was zo groot als mijn hand. Not. Kidding. Guys. Dat was mijn eerste oh-mijn-God-ik-wil-naar-huis momentje hier. Toen alles weer een beetje rustig was hebben we nog een super gezellige, spinloze, braai gehad.

Aangezien het hier straks met kerst gewoon 30 graden is hebben Dennis en ik niet echt een kerstgevoel. Dus hoe lossen we dat op? We huren een audi a3 en gaan roadtrippen ! Woensdag na werk halen we de auto op en maandag voor werk leveren we hem weer in! Ik zal wel veel foto's maken en als we terug zijn van ons avontuur in het links rijdende Zuid Afrika schrijf ik wel weer een postje.

Ik vind het altijd leuk om van jullie te horen dus blijf mailen, appen en skypen!


Heel veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chava

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 6087

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Werken voor IBM in Zuid-Afrika

Landen bezocht: